IT juht vs IT juht

 Olen oma kolmekümne ja natukese peale aasta jooksul töötanud üsna mitmel IT valdkonna ametikohal ning tänu sellele kokku puutunud üsna mitme IT juhiga. Enamik nendest IT juhtidest on olnud sellised, et midagi halba nende kohta öelda ei ole, midagi ülemäära meelde ka ei jää. Aga siiski on minu karjääri peale sattunud kaks IT juhti, kes on ühel või teisel põhjusel mulle meelde jäänud.


Üks nendest oli Tieto Soome IT juht ajal, mil ma Tieto Estonias töötasin. Nime ma kahjuks enam ei mäleta kuid seda karakterit mäletan väga täpselt. Nimelt korraldas ta ühe "koolituse" Leedus, kui oli just ametisse astunud. Selle koolituse eesmärk oli erinevate riikide (minu osakond tegutses sel ajal Soomas, Eestis, Lätis ja Leedus) kolleegidega tuttavaks saada ning mõtteid jagada.

Kohe esimesel õhtul oli aru saada, et tegu on elumehega.  Napsu viskamises oli ta meister ning jutte erinevatest seiklustest jagus tal igasse õhtusse. Kui algselt võiski jääda mulje, et tegu on inimesega, kes on oma ametis tänu tutvustele ning tegelikult temas juhi omadusi ei leidu, muutus see mulje peale esimese koolituspäeva lõppu. Oi tunda, et tegu on pesuehtsa juhendajaga. Koolituse lõpuks sai ka selle tegelik eesmärk selgeks. Selleks ei olnud mitte meie kõigi tundma õppimine, vaid ta tahtis teada, kus on meie arust kitsaskohad meis endis ning aidata meil nendest üle saada. Seda tehes muutuks terve osakond tugevamaks ning seega võidavad sellest kõik. Mõte oli algatada koostööd eri riikide vahel, et sul oleks kellegi käest abi paluda, kui oma tegevustega ummikusse jooksed.

Lõpuks oli temaga koostöö lõpetamine üks suurimaid miinuseid, mis kaasnesid Tieto Estoniast lahkumisega.


Teine, kellest teile rääkida soovin, on Ain Rasva. Ain oli SEB panga IT juht ajal, mil ma seal töötasin. Kuna üks minu tööülesandeid oli intsidentide haldamine puutusin temaga väga tihedalt kokku. Ain on sündinud juht, kes suutis enda järel tervet valdkonda vedada. Aeg, mil me SEB's koos töötsime, oli selline, kus parasjagu oli käimas Baltic IT projekt, mille käigus ühtlustati kõikide Balti riikide IT valdkonnad ning lahendused. See tähendas tohutul määral tööd inimestega, arendustega ning erinevate osapoolte kokku viimisega. Aini selge pilt sellest, milline Balti IT struktuur välja peaks nägema, aitas tugevalt kaasa selle saavutamiseni nii lühikese aja jooksul. Ta suutis tervet meeskonda samal rajal hoida ning tänu sellele kindlustas Baltic IT projekti sujuva kulgemise.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Värvipime mängur või eelise otsija?

(Eba)eetika koodeks.