(Eba)eetika koodeks.

Ühed suurimaid eetika musti lambaid, Amazon ja Facebook, on olnud maailmameedias tähelepanu all nii töötajate kohtlemise, palkade kui ka, nagu viimati, maksudest kõrvale hiilimisega. Vaadates kuivõrd kehva on nende ettevõttete avalik kuvand otsustasin nende eetikakoodeksile pilgi peale heita.
Sellise suure ettevõtte käitumisnormide dokumendist ootaks midagi pikka, põhjalikku ning hästi kirjutatut kuid tundub, et selle dokumendi väljatöötamise peale on samapalju rõhku pandud kui ta järgmisele. Kokku tuleb ehk 2 lehekülge laias tekstis kirjutatut ning see on nii üldsõnaline, et mind ei üllataks, kui see töötati välja Amazoni algusaastatel, kui neil oli ainult 10 töötajat.
Kui eetikat, eriti IT-eetikat, laiemalt vaadelda peaks selline dokument olema väga täpne ning üheselt mõistetav. Paljud tehnoloogiafirmad on selle küüsi langenud, et nende käitumises kumab läbi ebaeetilisi toone. Näiteks Facebook. Kui selle kaubamärgi peale mõelda pole esimene asi, mis pähe tuleb sõpradega suhtlemine, piltide jagamine või loosimismängudes osalemine. Vähemalt minul on esimesed mõtted isikuandmete töötlemise eeskirjade rikkumine ja isikuandmete müük. Isikuandmete käsitlemine peaks olema sedasorti ettevõtte üks suurimaid valupunkte ning reeglid, mis seda juhivad, peaksid olema ranged. Kui nüüd Facebook'i Code of Conduct'i lugeda ei ole seal kordagi välja toodud, kuidas ettevõte üldisemalt peaks oma kasutajate isikuandmetega ümber käime. Küll aga on välja toodud mida individuaalsed töötajad selles valdkonnas teha ei tohi.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Värvipime mängur või eelise otsija?