Ära ole käsitööline!

 Selle nädala teema on "right up my alley". Enne kui päris teema juurde jõuame, räägin natuke endast.


Minu IT karjäär sai alguse 2013. aastal. Nimelt olin selleks ajaks mõnda aega töötanud Vodafone Saksamaa klienditeeninduses ning märkasin ühe oma kunagise kolleegi postitust Facebookis, kus ta otsis endale asemele inimest ühte IT kasutajatoe meeskonda. Kuna olin arvutitega "sina" peal otsustasingi temaga ühendust võtta. IT alast haridust mul ei olnud, samuti polnud mul ka vajalikku töökogemust. Vaatamata sellele sain mõned tunnid pärast vestluselt tulemist e-kirja, kus sees tööpakkumine.

Ettevõtteks oli üks suurimaid siin piirkonnas - Tieto Estonia. Umbes aasta peale alustamist edutati mind esimese astme juhiks ning ca kuus kuud hiljem juba keskastme juhiks. Kuidas see juhtuda sai? Minu alluvuses töötasid paljud, kellel IT alane diblom taskus. Kõigil neist oli ka tublisti rohkem töö-aastaid seljataga kui minul. Mis oli see omadus, miks minu karjäär selles valdkonnas kiiremini edasi liikus kui nendel?

Siit jõuamegi meie sellenädalase teema juurde. Mis eristab proffi käsitöölisest? Ma polnud kaugeldki kõige paremate tehniliste teadmistega. Näiteks õppisin Linuxit alles see aasta kasutama (õigemini õpin siiani). Lisaks ei teadnud ma peast, mis erinstab erinevaid RAID variante või mida tähendab subnet mask 255.255.255.0. Mul oli midagi muud. Midagi mida ma õppisin oma "eelmises elus", inimeste klaasi täites, olin õppinud - oskus igat sorti tegelastega rääkida.

See oskus inimestega suhelda on ka peamine, mis minu arust eristab tõelist IT professionaali käsitöölisest. Eriti tänapäevases ühiskonnas, kus koodi kirjutamise oskus ei ole enam kuigivõrd haruldane, on oskus teise omasugusega suhelda kulda väärt. See on ka põhjus, miks peaks tööandja silmis ülikoolidiplon olema üks väärt asi. Lisaks tehnilisele oskusele, mida saab ka näiteks Youtube'i kaudu, õpitakse seal ka suhtlemist. Olgu selleks siis ITSPEA sarnased ained, grupitööd või lihtsalt vajadus aeg-ajalt mõne kaastudengi või õppejõuga suhelda.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Värvipime mängur või eelise otsija?

(Eba)eetika koodeks.